Zdobywcy kosmosu, czyli czas kosmicznych bohaterów. Wiemy kiedy nastąpi start (patronat medialny)

Na naszym Facebooku już zapowiedzieliśmy nasz patronat medialny polskiej edycji gry “Space Explorers“. Wydawnictwo Watermelon Publishing wyda ją jako “Zdobywcy Kosmosu” i my nie możemy się tego doczekać. Tak, już mieliśmy okazję w nią zagrać i wiemy, że na pewno warto na nią czekać. Proste do wytłumaczenia zasady, dynamiczna rozgrywka, sporo wyborów i decyzji oraz oryginalna grafika, która od razy rzuca się w oczy i wyróżnia ten tytuł spośród innych. Tak krótko można scharakteryzować “Zdobywców Kosmosu”. Trochę więcej przeczytacie poniżej, a już niedługo ukażą się u nas pierwsze recenzje. Na razie zachęcamy do obejrzenia grafik autora wspomnianych ilustracji do gry. Naprawdę warto. 

Najważniejszą jednak informacją dla graczy jest na pewno termin i forma wydania gry. “Zdobywcy Kosmosu” będą fundowani na platformie Zagramw.to, a sama kampania rusza już 4 października. Podczas jej trwania będzie można odblokować wiele wyjątkowych zawartości, które wzbogacą jakość estetyczną komponentów gry, np. lepsza jakość kart, unikatowy żeton pierwszego gracza przypominający medal Gagarina dostępny tylko podczas kampanii i\oraz żetony zasobów.

Unikatową niespodzianką będzie na pewno wariant dla jednego gracza, który zadowoli każdego fana samotnych rozgrywek.

Zapraszam – powiedział spokojnym, ale stanowczym głosem dowódca głównego korpusu. – Jesteśmy w holu głównego budynku Centrum Badań Kosmicznych.
Nazywamy to miejsce po prostu „Centrum”. Jak widzisz wszyscy zgromadzeni tu specjaliści pracują w oddzielnych sektorach, bo każdy z nich zajmuje się oddzielnym
elementem „komicznego przemysłu”. Po naszej prawej stronie znajduje się wejście do następnego pomieszczenia, które nazywamy „Ośrodkiem Badań i Rozwoju”, a krócej
„Ośrodkiem”. To właśnie tam będziemy zarządzać głównym projektem i komunikować się z odpowiednimi sekcjami.
– Czyli w ten sposób rodzą się marzenia o podboju kosmosu… To przyjaźń, sojusz i współpraca. – wypowiedział to niemal szeptem, wpatrując się w zorganizowany i jednostajny mechanizm ruchu wszystkich pracujących tu specjalistów.
-Pułkowniku! – zawołał do stojącego obok wysokiego mężczyzny. – Panie majorze H., za chwilę pozna Pan swojego dowódcę, pułkownika K. To on wprowadzi Pana na
pokład statku „Sojuz 30”. Razem staniecie się pierwszymi Zdobywcami Kosmosu.
Tak więc, jak powiedział Jurij Gagarin w momencie startu: „Jedziemy!”
Każdy z graczy staje się szefem korpusu badawczego w Centrum Badań Kosmicznych. Celem Twojej działalności jest realizacja projektów kosmicznych na
dużą skalę – od umieszczania satelitów i załogowych statków kosmicznych na orbicie aż po uruchomienie zautomatyzowanych stacji interplanetarnych.
Jako kierownik Ośrodka Badań i Rozwoju w Centrum Badań Kosmicznych będziesz rekrutował do swojego zespołu najlepszych specjalistów, a dzięki ich unikatowym umiejętnościom i wysiłkom, wcielisz w życie swoje ambitne koncepty i uzyskasz Punkty Postępu w wyścigu o podbój kosmosu.
Gra kończy się, gdy gracze zrealizują wszystkie dostępne projekty lub gdy jeden z nich przydzieli 12 specjalistów do swojego zespołu. Specjaliści i Projekty
dostarczają Punktów Postępu. Gracz, któremu udało się zgromadzić największą liczbę Punktów Postępu, wygrywa grę.
„Dla człowieka to jeden mały krok, dla ludzkości skok ogromny.” Neil Alden Armstrong
Przed rozpoczęciem gry uczestnicy otrzymują tzw. arkusz Ośrodka Badań i Rozwoju, czyli tablicę podzieloną na 5 sekcji o różnych kolorach, nazywanych Działami.
Odzwierciedlają one w sposób symboliczny funkcjonowanie przemysłu kosmicznego. Strukturalnie każda taka strefa składa się z Działu Inżynierii, Testów, Badań, Budownictwa i oczywiście Działu Lotów Kosmicznych. Każdy z graczy zarządza swoim Ośrodkiem, tj. zespołem badawczym, czyli przydziela do niego odpowiednich specjalistów w formie kart. Gracze mogą dodawać do swojego ośrodka specjalistów różniących się profesją kosmiczną, czyli kwalifikacjami oraz innymi  umiejętnościami. W poszczególnych sekcjach budynku badawczego będą działać Konstruktorzy, Badacze, Inżynierowie, Testerzy oraz Astronauci.
Jurij: „Badania naukowe są kluczem do sukcesu!”
Będzie ich można przyjmować do swojego korpusu z Centrum Badań Kosmicznych, czyli z tzw. przestrzeni Centrum, którą tworzą odkryte karty Specjalistów leżących obok głównej, zakrytej talii. To właśnie z przestrzeni Centrum i zakrytej talii kart, gracze dobierają nową kartę Specjalisty na rękę lub rekrutują Specjalistę, co znaczy – przydzielają go do pasującego sektora w Ośrodku Badań i Rozwoju. Należy pamiętać jednak o tym, że dany Specjalista może zostać przydzielony do określonego Działu zgodnego z jego zdolnościami. Oczywiście bywają sytuacje, kiedy dany Specjalista posiada zdolności, tj. odpowiednie kwalifikacje w różnych dziedzinach, wtedy od gracza zależy, do którego Działu zostanie on przydzielony. Ponadto gracz, który rekrutuje Specjalistę musi pamiętać o opłaceniu tzw. Kosztu Rekrutacji, który jest mierzony w symbolach badań znajdujących się na kartach. Wart odnotowania jest jeszcze fakt, że zgromadzeni specjaliści redukują koszt rekrutacji przyszłych Specjalistów przydzielonych do tego Działu.
– Każdy towarzysz dokłada się do wspólnej sprawy! – wypowiedziawszy te słowa stał dumnie niczym pomnik wielkiego bohatera.
– W jakim celu budujemy swoją kosmiczną drużynę? – zapytał z głębokim i szczerym zaciekawieniem, popijając przy tym czarną jak smoła kawę, której gorzki smak lekko wykrzywił jego skupioną twarz.
Neil: „Celem są ambitne projekty.”
Przede wszystkim po to, by nasz wysoko wyspecjalizowany zespół mógł uruchomić i zrealizować konkretny, kosmiczny Projekt. Jeśli gracz dysponuje zdolnościami wystarczającymi do ukończenia Projektu, czyli posiada w swojej drużynie wymaganą ilość symboli zdolności odpowiedniego koloru, to bierze odpowiedni kafelek Projektu i umieszcza go obok swojego Ośrodka Badań. Oznacza to, że jest on ukończony i przyniesie punkty na koniec gry.
Valentina: „Dobre przygotowanie jest najlepszym rozwiązaniem.”
Każdy z graczy powinien stosować odpowiednią taktykę przydzielania Specjalistów do swojego korpusu badawczego, ponieważ musi pamiętać o tym, że jego umiejętność jest aktywna tylko wtedy, kiedy taka karta jest na wierzchu stosu danego Działu. Pamiętać należy również o tym strategicznym aspekcie gry, który jest sumą różnych sposobów opłacania Kosztu Rekrutacji Specjalistów. Badania to stały rozwój naukowy i technologiczny, dzięki którym możemy zatrudniać kolejnych wyjątkowych Specjalistów oraz realizować ambitne projekty. Zasoby badań są głównym zasobem dostępnym dla graczy i siłą napędową całego
“przemysłu kosmicznego”.
– To właśnie w odniesieniu do postępów aktualnie przeprowadzanych badań w Ośrodku rekrutujemy nowych Specjalistów. Tylko ukończone badania mogą zachęcić do pracy kolejnych Specjalistów. Pamiętajmy: „W zespole i wspólnej pracy jest siła!”. Major K. powtórzył ostatnie słowa pułkownika niemal jak potwierdzenie rozkazu przez żołnierza.
Istnieje kilka sposobów na zdobycie tego zasobu, jakim są Badania naukowe. Żetony badań są przekazywane graczowi w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Innymi słowy, gracz może podzielić się wynikami pracy swojego korpusu z sąsiednim działem Centrum. Odpowiedni postęp w procesie badań naukowych mogą dać nam karty Specjalistów w postaci tych, których odrzucimy do Centrum (dwa dowolne, ale wirtualne symbole do wykorzystania w danej turze), lub już symbole badań wytwarzanych poprzez stałe umiejętności aktualnych Specjalistów. Niektóre ich umiejętności będą oddziaływać przez całą grę, a inne będą miały zastosowanie na jej koniec, podczas ostatecznego zliczania Punktów Postępu, kiedy to sprawdzamy, który z graczy został prawdziwym Zdobywcą Kosmosu.
„Być pierwszym w kosmosie, dołączyć do pojedynku w bezprecedensowym pojedynku z naturą – czy można marzyć o czymś więcej?” Jurij Aleksiejewicz Gagarin
– Do dzieła towarzysze! Stańmy się Zdobywcami Kosmosu! – zagrzmiał donośny głos pułkownika.

Ważne informacje:

  • Autor: Yuri Zhuravljov,
  • Ilustrator: Alexey Kot,
  • Mechanizmy: Card Drafting, Set Collection,
  • Liczba graczy: 2-4,
  • Grupa wiekowa: 10+,
  • Czas gry: 20 -40 min.

Zawartość pudełka:

  • 60 kart Specjalistów,
  • 20 żetonów Badań,
  • 10 kartonowych kart Projektów,
  • Żeton Pierwszego Gracza,
  • 4 składane arkusze Ośrodka,
  • 4 karty pomocy,
  • Profil gry na BGG.

0 Udostępnień