Essen 2015 z Planszostrefą. Kupuj gry nie wychodząc z domu

Zgodnie z obietnicą ruszamy po raz drugi z akcja, którą organizujemy wspólnie ze sklepem Planszostrefa.pl. Od dzisiaj aż do zakończenia targów w Essen (do 11 października br.), będziemy na tej stronie prezentować gry dostępne na targach, które będzie można zamówić w sklepie Planszostrefa.pl. Stąd zresztą nasze hasło “Zakupy w Essen bez wychodzenia z domu“.

Wiemy, że nie każdy może sobie pozwolić na wyjazd na największe na świecie targi gier Spiel w Essen 2015, dlatego postanowiliśmy ponownie uruchomić tę akcję.

Wiemy, że cieszyła się ona sporym zainteresowaniem w ubiegłym roku, dlatego z miła chęcią ją powtarzamy, zwłaszcza, że nasza akcja to nie tylko wygoda, ale również możliwość otrzymania gry z katalogu Essen 2015 za DARMO.

Sklep Planszostrefa.pl ufundował nagrodę dla wszystkich, którzy postanowią skorzystać z jego oferty “Essen 2015”. Wystarczy tylko kupić grę/gry widoczne na poniższej liście i w opisie zamówienia napisać “Znadplanszy.pl”. Spośród wszystkich kupujących sklep wybierze dwie osoby, która będą mogły wybrać jedną grę spośród trzech gier niespodzianek z “katalogu Essen 2015” i otrzymać ją za darmo. Kierownictwo sklepu znane jest ze swojego poważnego podejścia do klienta, więc możecie spodziewać się godnych niespodzianek.

Akcja trwa do końca targów, czyli do 11 października br.

Katalog gier będzie na bieżąco aktualizowany, więc bądźcie gotowi na kolejne, nowe tytuły. Jeżeli jesteście zainteresowani jakąś szczególną grą widoczną na essen.znadplanszy.pl, to koniecznie napiszcie do sklepu Planszostrefa.pl (sklep@planszostrefa.pl), bo istnieje bardzo duża szansa, że trafi ona do oferty sklepu.


1844/1854

1844/1854

Helmut Ohley, Leonhard "Lonny" Orgler

W grze 1844/1854 można zagłębić się w historię szlaków kolejowych Szwajcarii i Austrii. Przedtem były to dwie osobne gry, oparte o system stworzony dla gry 1829, który został szczegółowo dopracowany dla tej edycji. Gra 1844 przenosi graczy do Szwajcarii, a zadaniem graczy jest prowadzenie wielu różnych przedsięwzięć kolejowych. Lokalne spółki kolejowe, które w tamtych czasach połączyły się w firmę SBB, wymagają różnych decyzji i różnych strategii. Wiele firm posiada stacje końcowe, które muszą być podłączone do sieci kolejowej by mieć udziały w kapitale. Gra zawiera również koleje w terenach górskich, tunele, prywatne spółki i dwa różne rodzaje lokomotyw. Jest to w istocie duża gratka dla wszystkich miłośników różnorodności, kolei i gier o dużym stopniu skomplikowania. Cechą unikalną kampanii 1854, położonej w Austrii, jest podział akcji. Tak jak w grze 1844, rozgrywka oferuje fuzje firm, dwa rodzaje lokomotyw, tunele, kolej w górach i prywatne firmy. Dodatkowo, niektóre prywatne firmy działają na osobnej planszy, która obrazuje powiat Steyr-Land.

7 Cudów Świata: Pojedynek

7 Cudów Świata: Pojedynek

Antoine Bauza, Bruno Cathala

Poprowadź swoją cywilizację ku świetności, dbając o jej rozwój militarny i naukowy oraz konstruując niezwykłe Budowle i Cuda. 7 Cudów Świata: Pojedynek to gra dla 2 graczy, która wykorzystuje niektóre z głównych założeń bestselleru 7 Cudów Świata, ale oferuje również nowe wyzwania, specjalnie dopasowane do gry dwuosobowej...

Among Nobles

Among Nobles

Morten Andersen

Among Nobles to osadzona w feudalnej Europie gra karciana, w której gracze budują i rozwijają dynastię. Każdy z graczy rozpoczyna rozgrywkę posiadając małżeństwo. W trakcie gry, wskutek urodzeń i kojarzenia małżeństw, rodzina się powiększa. Gracze aktywują swoich członków rodziny lub pary w turach. Faza aktywacji pozwala na wybranie akcji w linii poziomej na postaci. Ze względu na to, że akcje żony są dodawane do akcji jej męża, aktywowanie par może bardziej się opłacać. Rodziny poszerzają swoją strefę wpływów poprzez wojny, zdobywanie majątku i powiększanie swojej liczebności. Wraz z upływem gry, w rozgrywce pojawiają się nowi szlachcice. Niebiescy to przywódcy zaprawieni w sztuce wojennej, niebiescy są pobożni, żółci to handlarze, a zieloni to negocjatorzy z umiejętnościami specjalnymi. Złoto wykorzystuje się, by kupować dodatkowe akcje, płacić za wesela, tworzyć armie, a także opłacać wykształcenie i wychowanie męskich latorośli. W grze zdobywa się punkty prestiżu, które są wyznacznikiem wpływów rodziny w społeczeństwie. Gracz z największą liczbą tychże punktów pod koniec gry wygrywa. Odnośnie kojarzenia małżeństw, większość córek wydaje się za synów innych rodów, podczas gdy synowie kontynuują rodowód. Kojarzenie małżeństw to jeden z elementów gry, który może zdecydować o zwycięstwie lub przegranej.

Antarctica

Antarctica

Charles Chevallier

W dalekiej przyszłości, podnoszący się poziom wód i zwiększające się zużycie surowców zmusiło ludzkość do inwestowanie w badania nad wykorzystaniem terenów polarnych. W grze Antarctica, celem gracza jest rozwój ośrodków badawczych i wydobycie surowców na Antarktydzie - oczywiście w celach badawczych! Pod koniec gry, każda ze stron zdobywa punkty zwycięstwa i zwycięża ten, kto zdobędzie największą fortunę.... to znaczy, w największym stopniu przyczyni się do ratunku ludzkości! Kolejność tur jest zależna od ruchów słońca, które orbituje nad Antarktydą przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Jeśli jego blask padnie na któryś z Twoich statków, będziesz mógł wznosić budynki, zatrudniać naukowców, budować więcej statków lub odkrywać nowe technologie. Gra kończy się, gdy wszystkie budowle zostaną ukończone, lub gdy jeden z graczy zatrudni swojego ostatniego naukowca.

Automania

Automania

Kenneth Minde, Kristian Amundsen Østby

In Automania, you run a car factory, trying to produce the most popular cars in the market. To achieve this, you buy tiles to upgrade and customize your factory, and hire specialist employees to help you. Central to the game are the factory boards: Each player has a factory with three assembly lines, and each assembly line produces one type of car. You can put machine tiles along your assembly lines to change the specifications of your cars. However, your three assembly lines intersect, so each machine tile placed might affect more than one type of car — which means you have to think carefully about where you put those machines. When a car is produced, it must be sold in one of two markets, and the better the specifications of the car is in line with the demand in the chosen market, the more popular the car will be. The most popular cars reap the highest profits, earning money or prestige — which is what you need to win this game.

Bomarzo

Bomarzo

Stefano Castelli

W grze Bomarzo, każdy z graczy będzie musiał wniknąć w tajemnice Parku Potworów by zdobyć łaskę bogów. Gracze wcielają się w role panów rodu Orsini i jednym z ich zadań jest kierowanie pomniejszymi feudałami z rodów Collepiccolo, Castelvecchio, Montenero lub Mompeo, próbując tym samym wkupić się w łaski swojego pana. Nie wolno jednak zapominać o ponadnaturalnych siłach, które mieszkają w ogrodzie Bomarzo: Twoja obecność w grze i osiągnięcia będą zależne od tego czy będziesz w łaskach potworów z parku. Bomarzo to strategiczna gra dla 2-4 graczy, której szybkie tempo zwiększa wagę podejmowanych decyzji. Uważne zarządzanie zasobami pozwoli na łatwiejsze wykorzystanie mocy potężnego bóstwa parku. W każdej turze gracze przeprowadzają różne akcje mające wpływ na lenno, muszą również wybrać, któremu z bóstw się przypochlebią. Uważajcie jednak, gdyż każde z bóstw wymaga innej ofiary, a rozgniewanie bóstwa ma swoje konsekwencje! By wygrać w Bomarzo, nie wystarczy jedynie najlepsze zarządzanie - ważne jest również oddanie swojej fortuny pod opiekę najpotężniejszego bóstwa.

Bretagne

Bretagne

Marco Pozzi

Gra Bretagne osadzona jest w Bretanii w XIX wieku, a celem gry jest budowa latarni morskich. Podczas każdej tury gracze wykonują akcje, na przykład wykorzystywanie surowców do budowy, wymiana zasobów, kart lub pieniędzy, czy też zatrudnianie pracowników czy inżynierów. Od decyzji graczy zależy, czy zdobywają pieniądze natychmiast po budowie, czy też wstrzymują się z tym aż do udziału w ostatecznej ocenie zbudowanej latarni. Natychmiastowe zyski są gwarantowane, jednak czekanie do samego końca może przynieść więcej punktów, można wtedy też wysyłać pracowników do portów, co daje bonusy przy pozostałych rundach.

Brettspiel Adventskalender 2015

Brettspiel Adventskalender 2015

Brettspiel Adventskalender 2015 to specjalna gratka dla graczy i kolekcjonerów. Zawiera 24 ekskluzywne mini dodatki do 24 różnych gier planszowych różnych wydawnictw. Dodatki te w większości nie będą publikowane nigdzie poza tym pudełkiem. W pudełku znalazły się dodatki do gier zdobywających Spiel des Jahres oraz wiele nagród na całym świecie. Ilustracje wykonał Klemens Franz, znany między innymi z ilustrowania gier Uwe Rosenberga w tym Le Havre czy Agricoli.
UWAGA! Adventskalender został wydany w limitowanej liczbie egzemplarzy. Sprzedaż realizujemy w kolejności składania zamówień.

Ludovic Maublanc
Carcassonne: Star Wars

Carcassonne: Star Wars

Klaus-Jurgen Wrede

Carcassonne: Star Wars łączy ekscytujące przygody w świecie Gwiezdnych Wojen z grą Carcassonne. Reguły zostały zmodyfikowane i dzięki sprytnym zmianom wprowadzają zupełnie nową atmosferę do gry.

Carson City: Big Box

Carson City: Big Box

Xavier Georges

Jest rok 1858, miasto Carson City w stanie Newada. Zebraliście grupę dzielnych kowbojów i planujecie wykupić najlepsze parcele ziemi w tym nowo powstałym miasteczku, a potem zabudować je świetnie prosperującymi ranczami, kopalniami, salonami i podobnymi przybytkami. Będziecie też potrzebować nerwów ze stali, by wyzywać swoich przeciwników na pojedynki, a wszystko to mając nadzieję na zdobycie i utrzymanie najlepszych nieruchomości. Przyda się także zadbać o pomoc najciekawszych „person” z Carson City, by wsparły waszą sprawę. Zwycięzca zostanie ogłoszony pierwszym obywatelem miasta, a o jego sukcesie zaświadczą punkty zwycięstwa zdobywane tak w trakcie, jak i po zakończeniu rozgrywki. Na koniec zabawy cała własność uczestników (gotówka, budynki, parcele, góry, domy) także zostanie zamieniona na punkty zwycięstwa. Gra ekonomiczna w realiach Westernu powraca w wydaniu Big Box. Carson City to jeden z hitów tragów Essen Spiele 2009, gra posiada wysokie noty w rankingu BGG. Jest to jedna z niewielu gier osadzonych w realiach Dzikiego zachodu. Wydanie Big Box zawiera dwa dodatki: Gold & Guns oraz Horses & Heroes oraz ulepszone komponenty.

Carson City: Horses & Heroes (Masterprint edition 5b)

Carson City: Horses & Heroes (Masterprint edition 5b)

Xavier Georges

Carson City: Horses & Heroes to drugie rozszerzenie do gry Carson City. Dodaje ono rodeo, które gracze mogą odwiedzić, by zdobyć dodatkowe punkty zwycięstwa. Mogą oni też korzystać z koni, by odblokowywać akcje specjalne. W dodatku znajdują się również trzy nowe postacie. Wreszcie, rozszerzenie pozwala poszerzyć rozgrywkę o szóstego gracza. UWAGA! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Carson City

Castles of Mad King Ludwig: Secrets

Castles of Mad King Ludwig: Secrets

Ted Alspach

OPIS

Catacombs

Catacombs

Ryan Amos, Marc Kelsey, Aron West

Catacombs to planszowa gra przygodowa, w której jeden gracz wciela się w Dozorcę, kontrolującego monstra w katakumbach. Inni gracze to bohaterowie, którzy wspólnymi siłami próbują pokonać owe stwory oraz Dozorcę katakumb. Każdy z herosów ma specjalne umiejętności, a umiejętne ich wykorzystanie czyni drogę do zwycięstwa o wiele łatwiejszą. Gra Catacombs opiera się o mechanizm rzucania drewnianymi dyskami, które reprezentują stwory i bohaterów. Dyski stykające się oznaczają dokonane obrażenia. Dodatkowo, pociski, czary i inne umiejętności specjalne mają również swoje efekty. Gdy wszystkie potwory w pomieszczeniu zostaną pokonane, bohaterowie mogą przejść dalej, w głąb katakumb. Przedmoty i ekwipunek mogą być zakupione u handlarza za złoto pozyskane z trupów pokonanych bestii. Dozorca katakumb to finałowe wyzwanie i gracze muszą go pokonać by zwyciężyć. Równolegle, gdy Dozorca pokona bohaterów, wówczas zwycięstwo jest jego. Gra została zaprojektowana z myślą o szybkim przygotowaniu rozgrywki i trwa maksimum ok. 1 godzinę.

Celestia

Celestia

Aaron Weissblum

Ostatnim razem gdy chciałem opuścić Barbadahl myślałem, że nasz statek powietrzny nigdy nie oderwie się od ziemi. Muszę otwarcie przyznać, że moi towarzysze podróży zbyt zasmakowali w rozkoszach, które napotkali w podniebnym mieście. Pewnego dnia ktoś, nie mogę zdradzić kto, wniósł ich podejrzanie ciężkie bagaże i nasz statek powietrzny runął w dół. Jednak uwierzcie mi, zapłacili wysoką cenę za swą chciwość, przeżywając kilka dramatycznych chwil nim udało się uruchomić śmigła ratunkowe. Nasz statek opuścił wreszcie to niebiańsko słodkie miejsce, ale na horyzoncie przed nami widniało jeszcze wiele innych przeszkód. Orville Russel K., pilot powietrznego statku W czasie swoich podróży Guliwer na próżno szukał podniebnej krainy Celestia. Podążając śladami szlachetnego prekursora, zuchwali awanturnicy wyruszają w poszukiwaniu tajemniczych miast Celestii i ukrytych w nich skarbów! Dołącz do nich, by wziąć udział w pełnej niebezpieczeństw przygodzie. Podczas wyprawy będziecie przedzierać się przez potężne burze, odpierać ataki piratów i ptaków Damok. Kto z Was okaże się najsprytniejszym pilotem?

Citrus: New Landscape Tiles expansion

Citrus: New Landscape Tiles expansion

Jeffrey D. Allers

Citrus: New Landscape Tiles to mini-dodatek do gry Citrus, w skład którego wchodzą trzy nowe rodzaje kafelków terenu (po trzy kafelki na każdy rodzaj). Oto one: - Brona: możesz zająć neutralny teren o wielkości jednego lub dwóch kafelków plantacji. Umieść jednego ze swoich pracowników na tym obszarze by oznaczyć go jako swój. - Magazyn: możesz w nim zachować jeden zakupiony kafelek plantacji, by użyć go w późniejszej turze. Tę plantację można wybudować tylko podczas akcji "budowa" i jeśli dobudowuje się przy niej drugi kafelek plantacji kupiony na targu (większa liczba magazynów pozwala zachować więcej plantacji). W tej samej turze można wybudować plantację z kafelka z magazynu i jednocześnie zachować w nim nową, dopiero co kupioną. - Duża studnia: jeśli wybuduje się plantację koło dużej studni, ten region automatycznie punktuje. Do punktacji regionu dodaje się dwa dodatkowe punkty za studnię. Tak samo jak gra podstawowa, dodatek jest niezależny językowo. UWAGA! Ten dodatek nie jest samodzielną grą. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Citrus

Clockwork Wars

Clockwork Wars

Hassan Lopez

Clockwork Wars is an epic board game of conquest, discovery, and espionage from Eagle-Gryphon Games. In Clockwork Wars, 2-4 players command a unique race of creatures in a tense war set in an alternate universe where magic and steam-era technology collide. Take control of the human "Purebreeds", or one of three hybrid races (Troglodytes, Rhinochs, and Mongrels). Your goal is to vanquish your foes and accumulate the most victory points through seven turns of play. You earn points by fighting for control of territories that contain valuable natural resources. To win these battles, you need manpower gained by seizing villages and developing them into cities. Invest in research and discover astonishing new technologies, like magical Golems, an Analytical Engine, and the wondrous Spire of the Gods. Position your troops, research powerful discoveries, employ espionage, and conquer your enemies to win the game!

Concordia: Salsa

Concordia: Salsa

Mac Gerdts

Concordia: Salsa to nowy dodatek do gry Maca Gerdtsa Concordia. W tym dodatku gracze odkrywają dwie nowe mapy: "Byzantium" and "Hispania". Dodatek wprowadza również nowy surowiec: sól. UWAGA! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Concordia

Council of Four

Council of Four

Simone Luciani, Daniele Tascini

W cesarstwie nastał czas dobrobytu. Tworzą je trzy królestwa, a każde jest zarządzane przez radę czterech szlachciców. Członkowie sześciu najważniejszych rodów zasiadają w radach i wspólnie rządzą swoimi królestwami. Gracze obejmują role bogatych handlarzy, którzy starają się o zezwolenie na zbudowanie rynku zbytu w każdym z królestw. Ktokolwiek zdobędzie więcej zezwoleń, budując jednocześnie swoje rynki w najlepszych miejscach, wygra. Ale uważajcie na cesarza! Może on udzielić zgodę na zbudowanie rynku bez zezwolenia!

DRCongo

DRCongo

Gary Dicken, Steve Kendall, Phil Kendall

DRCongo przedstawia pełną nadziei teorię, że rozwój gospodarki Konga może przyczynić się do zakończenia wyniszczającego kraj powstania. Gracze rozwijają gałęzie przemysłu i budują sieć transportu rzecznego, kolejowego i drogowego. Zebrane surowce, takie jak ropa naftowa, minerały i żywność, mogą być sprzedane z dużym zyskiem w porcie Matadi. Gracze tworzą własne miasta i mogą wzbogacać je w m.in. elektrownie wodne. Gra jest oparta o cztery warstwy, z czego warstwa druga wprowadza do gry powstańców i siły pokojowe, trzecia - rząd, a czwarta - strategiczne interwencje innych państw.

Daxu

Daxu

J. Alex Kevern

In Daxu, players collect sets of cards of six different types of shops: bakery, rice wine shop, wood cutter, basket maker, silk dealer, and tea house. Each round, several cards are flipped and players decide whether they want the cards for themselves or they want to give the cards to their opponent. Obtained cards go into your personal collection, and some of these cards provide (or make you lose) reputation points. If you focus too much on one type of shop, your customers will be dissatisfied and your opponent will gain points instead of you! At the end of the game, players score points based on who holds majorities in which shops. Holding a majority by only a few cards earns points for you, but from a certain point on, that majority provides points for your opponent instead! Whoever collects the most points from majorities and reputation points wins.

Dice City

Dice City

Vangelis Bagiartakis

The Kingdom of Rolldovia is in turmoil. Her royal highness, the Queen, has decreed that there will be a new capital after the old one was sacked by hordes of barbarians and bandits from the south. As leaders of one of the countrys influential noble families, players vie with each other to establish their provincial city as the best home for Rolldovias new capital. You must choose your citys path in gaining the approval of all others in the kingdom. Dice City is a dice-crafting game in which the locations in your city act as the changing faces of your dice each turn. Use tactics and strategy to press your claim! You each have several ways to promote your city create strong armies; construct wondrous buildings or open up trade routes. The secret is to manage your city and its natural resources carefully to make the best of your fortunes.

Dilluvia Project

Dilluvia Project

Alexandre Garcia

Populacja Ziemi wzrosła powyżej granic bezpieczeństwa, a na dodatek podnoszące się oceany wkrótce zaleją największe nadmorskie miasta na świecie. By zaradzić tym wydarzeniom uruchomiono projekt awaryjny, celem którego jest zbudowanie pierwszego podwodnego miasta. Projekt ten zwie się Dilluvia Project. Dilluvia Project to gra, w której gracze wcielają się w role szefów różnych firm pracujących przy budowie pierwszego podwodnego miasta. Ich celem jest nie tylko ukończenie miasta, ale również stworzenie w nim społeczności. Jej limit dla miasta to 5000 osób, podzielonych pomiędzy mieszkańców, techników i naukowców. Bardzo ważnymi aspektami gry są budowanie atrakcyjnych budynków, jak również zwiększanie prestiżu firmy, co zachęca nowych mieszkańców do przeprowadzki. Zwycięzcą gry zostanie ten gracz, który w najwydajniejszy sposób zaludni miasto.

Domus Domini

Domus Domini

Heinz-Georg Thiemann

Piotr Czcigodny objął w 1122 roku posadę opata w opactwie Cluny. Zastał tam trudną sytuację, podjął więc decyzję by poprosić bratnie klasztory o dostawy jedzenia. W grze Domus Domini, każdy gracz obejmuje posadę opata prowadzącego jeden z takich klasztorów. Każdego roku (czyli każdej tury) gracze dokonują zbiorów, następnie dostarczają żywność do Cluny. Piotr Czcigodny wykorzystuje ją, by poprawić żywot mnichów. Ten z opatów, który dostarczy najwięcej żywności w danej turze otrzymuje najwięcej chwały (punktów zwycięstwa), jednak otrzyma najmniej talarów. Adekwatnie, mnich z najuboższymi zbiorami otrzyma najmniej chwały, lecz najwięcej talarów na przyszłe inwestycje. Do decyzji graczy należy, czy zależy im na chwale, czy pieniądzach.

Exodus: Edge of Extinction

Exodus: Edge of Extinction

Andrei Novac

Exodus: Edge of Extinction to pierwszy dodatek do gry Exodus: Proxima Centauri (revised edition). Podstawowa gra Exodus: Proxima Centauri wyróżniła się spośród współczesnych gier 4x, oferując rozgrywkę osadzoną w bogatej scenerii science-fiction, pełnej wojen, intryg i sekretów. Dodatk Exodus: Edge of Extinction wzbogaca nie tylko rozgrywkę, ale również scenerię gry, wynosząc grę na jeszcze wyższy, epicki poziom. Exodus: Edge of Extinction przedstawia nowy etap, w którym nieliczni, którzy ocaleli, rozpętują między sobą wojne o system gwiezdny, który w ich ocenie może być Proximą Centauri. Każdy z graczy prowadzi jedną z sześciu unikalnych frakcji, a każda z nich posiada swoją historię, atuty, unikalne specjalne umiejętności i nowe, ekskluzywne technologie. Exodus: Edge of Extinction oferuje również większe floty, karty z akcjami do spersonalizowania, jak również zupełnie nowe mechanizmy, takie jak karty walki, które znacząco zwiększają wachlarz możliwych do opracowania strategii. UWAGA! Ten dodatek nie jest samodzielną grą. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Exodus: Proxima Centauri (Revised Edition)

Exoplanets

Exoplanets

Przemysław Świerczyński

Gra Exoplanets to dynamiczna gra dla 2-4 osób, w której celem gracza jest stworzenie systemu planetarnego w odległej galaktyce. Najciekawszym aspektem gry jest to, że by w nią grać nie jest wymagana wiedza z dziedziny astronomii! Gra została tak skonstruowana, by wprowadzić graczy w arkana ciał niebieskich w wesoły i niezbyt poważny sposób. W grze, gracze kierują procesem tworzenia systemu planetarnego. Będą oni podejmować decyzję odnośnie położenia planet, zdobytych drobin (zasobów), ich użycia. Ukoronowaniem gry jest utworzenie i kierowanie życiem na swoich nowopowstałych planetach. Podczas tworzenia swoich ciał niebieskich, gracze będą otrzymywać kafelki przestrzeni kosmicznej, które mają wpływ na rozwój planet, co można wykorzystać na swoją korzyść lub niekorzyść innych.

Food Chain Magnate

Food Chain Magnate

Jeroen Doumen, Joris Wiersinga

Food Chain Magnate to strategiczna gra, której celem jest zbudowanie sieci restauracji typu "fast food". Gra opiera się o system zarządzania zasobami, również ludzkimi przy użyciu kart. Gracze prowadzą rozgrywkę na mapie miasta biorąc udział w handlu, prowadząc kampanie marketingowe i strategie sprzedaży, jak również rekrutują nowych pracowników. Food Chain Magnate przeznaczona jest dla 2-5 graczy i czas rozgrywki średnio zamyka się w 2-4 godzinach.

Funkenschlag: Die Aktiengesellschaften (Power Grid: The Stock Companies)

Funkenschlag: Die Aktiengesellschaften (Power Grid: The Stock Companies)

Friedemann Friese

To rozszerzenie do gry Power Grid: The Stock Companies oferuje graczom zupełnie nowe doświadczenia, a konkretniej, trzy nowe sposoby rozgrywki w Power Grid lub Power Grid Deluxe. Tematem gry są firmy na giełdzie. Gracze wcielają się w rolę akcjonariuszy, których celem jest zdobycie największej kontroli nad firmami, by zbić fortunę. UWAGA! Ten dodatek nie jest samodzielną grą. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Funkenschlag Deluxe: Europa/Nordamerika lub Wysokie Napięcie (Power Grid)

Galaxy Trucker: Missions

Galaxy Trucker: Missions

Vlaada Chvátil

Latanie statkiem kosmicznym to dobra zabawa, ale prawdziwa frajda zaczyna się, gdy siadasz ze sterami statku zbudowanego z rur kanalizacyjnych, radioaktywnych izotopów i materiałów wybuchowych! To rozszerzenie wykorzystuje elementy znane z gry Galaxy Trucker na urządzenia mobilne i umieszcza je na stole. Czas na superciężkie ładunki, niebezpieczne artefakty i pyszne napoje w szklanych butelkach. Za łatwo? Nowe superkarty przygody podwoją każde niebezpieczeństwo! Dodatek Missions wymaga jedynie podstawowej wersji gry Galaxy Trucker. Dzięki niemu, każdy lot staje się wyjątkową misją z unikalnym system definiowania sukcesów i ich nagradzania.

Grand Austria Hotel

Grand Austria Hotel

Virginio Gigli, Simone Luciani

Wiedeń słynie z niezliczonej liczby kawiarni walczących o klientów. Artyści, politycy i turyści z całego świata przyjeżdżają do stolicy Austrii i każdy z nich potrzebuje noclegu. Tu właśnie pojawia się przed graczem szansa przeistoczenia swojej kawiarni w hotel ze światową renomą. Zatrudniaj pracowników, wypełniaj życzenia gości i wejdź w łaski cesarza - tylko wtedy Twoja kawiarnia zamieni się w Grand Austria Hotel. Pierwszy gracz rzuca kośćmi, sortuje je według wyników, po czym umieszcza je na odpowiednich obszarach akcji. W czasie tury, każdy gracz wybiera jedną z sześciu akcji i ją rozpatruje. Liczba dostępnych kości w odpowiednich obszarach akcji decyduje o tym, ile korzyści wyniesie gracz z akcji. Akcje pozwalają na przygotowywanie wymaganych napojów i potraw, pokojów czy też zatrudnianie pracowników. Żaden hotel jednak nie może istnieć bez gości. Mądry wybór gości popłaca, gdyż wypełnianie ich życzeń daje ważne, bonusowe akcje. Karty pracowników mają również duże zalety, jednak gra kończy się po 7 rundach i żaden z gości nigdy nie będzie w stanie spełnić wszystkich zachcianek gości. Grand Austria Hotel zawiera 116 kart, a każda rozgrywka jest unikalna i wymaga innych strategii, co daje naprawdę dużą grywalność.

Greenland (2 edycja)

Greenland (2 edycja)

Phil Eklund, Philipp Klarmann

Trzech graczy reprezentuje plemiona Norse (czerwony), Tunit (zielony) i Thule (żółty) zamieszkujące Grenlandię od XI do XV wieku. Plemiona próbują zabezpieczyć żywność, zasoby i technologie, aby zwiększyć rozmiar swojego plemienia i wspierać dzieci i starszych. Hodują zwierzęta gospodarskie, a jednocześnie chronią je przed drapieżnikami i gromadzą zasoby, zbierając punkty zwycięstwa. Musisz stawić czoła pogodzie i warunkom naturalnym. W grze możesz wysłać także swych myśliwych na polowanie na zwierzęta zamieszkujące Grenlandię - ale uważaj , niektórzy mogą nie wrócić!

Haithabu

Haithabu

Wolfgang Heidenheim, Andreas Molter

Gra Haithabu została zatytułowana od nazwy ważnej osady handlowej (Hedeby) położonej na południowym krańcu Półwyspu Jutlandzkiego, która między VIII a XI wiekiem była często odwiedzana przez Wikingów. Jej doskonałe położenie gwarantowało przepływ egzotycznych towarów z całego znanego świata. Niemniej jednak, lokalizacja osady, mimo zalet, miała duże wady, jako że stoczyło się o nią wiele walk. Dzieje osady zakończyły się z rokiem 1050, kiedy to król Norwegii spalił ją z powodu konfliktu z Danią. Gracze wcielają się w Wikingów, których zadaniem jest handel, ale również przetrwanie w tych mrocznych czasach wczesnego średniowiecza. Wykonują oni w turach akcje na planszy, musząc jednocześnie podejmować decyzje w odpowiednim momencie, gdyż w każdej rundzie, każdy kolor akcji może być wybrany tylko raz. Gracze muszą również reagować na zmiany cen rynku i wyniki kości akcji, które mogą nieźle w grze namieszać.

Haspelknecht (Masterprint Edition 15)

Haspelknecht (Masterprint Edition 15)

Thomas Spitzer

W Haspelknecht, trzecim tytule z serii "węglowych" gier Thomasa Spitzera, gracze stają się farmerami, których celem jest zmaksymalizowanie wydobycia węgla na swoich terenach w zagłębiu Ruhry. Gra jest osadzona w czasach obfitych lasów i niewielu dróg, kiedy węgiel można było znaleźć prawie przy samej powierzchni ziemi. Podczas rozgrywki, gracze zdobywają wiedzę o tym surowcu, powiększać swoje farmy i kopać głębiej, a sama gra oferuje wiele dróg do zwycięstwa. Gra Haspelknecht posiada innowacyjny system wybierania akcji. Zadaniem gracza jest wybór odpowiednich czynności, musi on również zadbać o poziom wód gruntowych, by nie zepsuł on szans na zdobycie czarnego złota. Gra oferuje wiele różnorodnych sytuacji, a kafelki wiedzy pozwalają na niezliczoną ilość kombinacji, oferując tym samym wysoką grywalność.

Haus der Sonne

Haus der Sonne

Mark Klerner, Florian Racky

Haus der Sonne to dwuosobowa gra polegająca na budowaniu kolumn na zboczu wulkanu, by przypodobać się bóstwom. W czasie rozgrywki zbiera się również muszelki (walutę w grze) by kupować za nie karty. Karty zagrywa się by zdobywać punkty lub wywołać wybuch wulkanu, który zniszczy kolumny przeciwnika. Numerowane żetony służą do przemieszczania statku. Jest to o tyle ważne, że budować i kupować karty można tylko w tym sektorze, w którym znajduje się statek. Karty dają również dodatkowe warunki, po spełnieniu których otrzymuje się dodatkowe punkty.

Hengist

Hengist

Uwe Rosenberg

Minęło 30 lat odkąd Rzymianie opuścili Brytanię. Z dnia na dzień rośnie potęga Piktów i Szkotów i coraz bardziej napierają oni w głąb lądu. By ocalić Brytanię, wielki wódz Vortigern poprosił saksońskich braci Hengista i Horsę by pomogli bronić Brytanii. Zgodzili się pomóc, jednak z czasem, Vortigern stał się chciwy i nie płacił braciom ile im sie należało. Czas zatem by bracia wzięli sprawy w swoje ręce i zabrali to co ich! Mają doskonałe mapy, silnych wojów i zacne łodzie. Wybrzeże najeżone jest osadami, miasteczkami, opactwami i terenami bogaczy, a wszystko to aż prosi się by być ograbionym. Pytanie tylko, który z braci wygra wyścig po sławę i bogactwo: Hengist czy Horsa? W grze Hengist, obaj gracze wcielają się w role braci i walczą o te same kafelki skarbów. Gracz, który dotrze do kafelka skarbu zabiera go, jednak część drogi jest nadal nieznana i musi być najpierw zbadana, jako że najkrótsza droga nie zawsze jest najlepsza. Ten z graczy, który najlepiej zagra posiadanymi kartami i będzie mieć odrobinę szczęścia zgarnie najlepsze skarby i wygra.

Inhabit the Earth

Inhabit the Earth

Richard Breese

Inhabit the Earth to gra, która toczy się na sześciu mapach kontynentów. Przy pomocy kart, gracze budują swoje własne menażerie liczące maksimum sześć stworów, a każdy z nich jest reprezentowany przez maksimum sześć kart. Każda z unikalnych 162 kart zawiera klasę stwora, jego środowisko naturalne (kontynent i rodzaj terenu), a także specjalną umiejętność stwora. Każda klasa stwora posiada również swój znacznik, który w trakcie gry przesuwa się po wyznaczonych szlakach na mapach, a także między kontynentami, co symbolizuje ich migrację. Stwory rozmnażają się poprzez obrócenie znacznika, co generuje nowe karty. Migracja ułatwia rozmnażanie się i zwiększa szansę na uzyskanie punktów. Pod koniec gry następuje podliczenie punktów. Bierze się wtedy pod uwagę umiejętności na kartach stworów, położenie znaczników stworów i żetony.

Lignum

Lignum

Alexander Huemer

Lignum ("drewno" po łacinie) to gra opowiadająca o fachu drwala w XIX wieku. Każdy gracz zostaje drwalem i zadaniem każdego z nich jest zarobienie jak najwięcej w czasie dwuletniego wyrębu. Ta gra to doskonała pozycja dla wszystkich fanów skomplikowanych gier strategicznych. Wyrąb i transport drewna to nie wszystko! Twoim zadaniem jest optymalizacja całego procesu wyrębu. Udanej zabawy! Gra składa się z ośmiu rund, a każda z nich rozpoczyna się ścinką. W momencie, w którym jest zgoda na wyrąb i linie zaopatrzenia są gotowe, każdy z graczy wybiera w sekrecie wybrany teren. Każdy z obszarów ma różną ilość jedzenia i drewna, gracze muszą rozpoznawać i umiejętnie dostosowywać się do strategii przeciwników, gdyż jeśli dwóch graczy znajdzie się na tym samym terenie, będą oni musieli dzielić zasoby między sobą. Gracze poruszają się po liniach zaopatrzenia, odwiedzają też targ by wymieniać narzędzia i żywność, i zatrudniać pracowników. Następnie gracze muszą podjąć decyzje, w jaki sposób przewiozą drewno do swoich tartaków, czy drewno ma wyschnąć lub może ma być przetworzone natychmiast, i kiedy ma być sprzedane. Gracze muszą również dopilnować by mieli narzędzia i osprzęt, oraz by wypełnić rozkazy dotyczące sprzedaży drewna.

Manhattan TraffIQ

Manhattan TraffIQ

Dirk Arning

W Manhattan TraffIQ bierze udział od dwóch do czterech graczy. Rywalizują oni na ulicach Manhattanu, walcząc o najlepsze trasy transportu ludzi i towarów. By to osiągnąć, umieszczają oni swoje ciężarówki i taksówki na wciąż rosnącej mapie miasta. Pod koniec gry, muszą oni umieścić na tej mapie tyle pojazdów, ile to możliwe.

Mistfall

Mistfall

Błażej Kubacki

Mistfall to kooperacyjna gra przygodowa dla 1-3 graczy, osadzona w tajemniczym świecie pełnym magii, tajemnic i przygód. Na początku gry, zanim gracze wyruszą na niebezpieczną podróż przez pełen stworów świat, każdy z nich musi wybrać bohatera wraz z unikalną talią ekwipunku i mocy. Każdy z bohaterów posiada również zestaw zaawansowanych umiejętności, które mogą być dodane do ich talii by zwiększyć ich siłę. Dużymi zaletami tej gry jest wiele sposobów ułożenia planszy, losowe spotkania i wrogowie, jak również prosty, ale solidny system, w jaki gra kontroluje potwory. Wszystko to sprawia, że gra oferuje unikalne wrażenia i wyzwania. Dlatego sprawdźcie swój sprzęt i przygotujcie się do wyprawy!

Mistfall: Mistfall: Valskyrr

Mistfall: Mistfall: Valskyrr

Błażej Kubacki

Valskyrr expands Mistfall with a campaign system in different ways. Some of the features can also be used in the classic game variant. Legacy Feats: A new deck of special Feats that can be purchased by any Hero. Use these abilities to sharpen your keen edge or supply your Hero with a little bit of what is not usually their forte. Setting Cards: As your Hero Develops, so do the Mists. The expansion pack comes with a small deck of cards that will randomize ways in which each subsequent Quest will become harder, as the relentless Mists, aware of your presence, will push back, trying to stop your advance. Elite Enemies: The Valskyrr will also come with an alternative version of one type of Enemy from each of the three groups (Wildlanders, Borderlanders and Undead). When introduced by a Setting, these will succeed the Regular Enemies in their respective decks, making the most basic footman of your Enemy a greater challenge to face. Epic Villains: Just like the Regular Enemies, some of the biggest and baddest evildoers will receive an upgrade. The expansion will provide you with a final battle that will truly feel like a worthy conclusion to an epic tale. UWAGA! Ten dodatek nie jest samodzielną grą. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Mistfall

Mombasa

Mombasa

AUTOR

W grze Mombasa, gracze zdobywają akcje firm znajdujących się w Mombasie, Kapsztadzie, Saint-Louis i Kairze i tworzą ośrodki handlu w głębi czarnego lądu by zgarnąć jak największy zysk. W każdej turze, gracze wybierają karty akcji z ręki, następnie ujawniają je jednocześnie i rozpatrują wybrane akcje. Karty te są następnie wyrzucane na stos kart odrzuconych, a karty zagrane uprzednio są odzyskiwane dla następnej rundy. Każda z firm posiada dwustronny tor, przez co każda z gier będzie unikalna, zależnie od tego, który tor zostanie odkryty i której firmie zostanie przypisany.

Neanderthal

Neanderthal

Phil Eklund

Przenosimy się do Europy, do roku 43000 p.n.e., czyli do początków człowieczeństwa. W grze Neanderthal, przyjmujesz rolę jednego z trzech gatunków człowieka: archaicznego, neandertalczyka lub kromaniończyka. Zadaniem graczy jest wydawanie rozkazów mężczyznom by polowali na ogromne zwierzęta ery plejstocenu, muszą oni jednak uważać by sami nie zostali posiłkiem któregoś z tych zwierząt. Zadaniem kobiet jest nauczanie dzieci sposobów porozumiewania się, co w następnych pokoleniach zwiększa umiejętności poznawania i poprawia kulturę plemienną. Starsi mogą specjalizować się w posługiwaniu się ogniem, sztuce wojennej, polowaniu na dużą zwierzynę, wynalazkach lub udomowianu zwierząt. Gracze mogą również wybierać sposoby rozmnażania się swoich ludzi: rozwiązłość, haremy lub tworzenie par. Zwycięstwo w grze zależy oczywiście od odpowiednio podejmowanych decyzji. Zakończenie gry stanowi jednocześnie pomost do siostrzanej gry Greenland, pozwalający na płynne przejście z jednej gry do drugiej.

Nippon

Nippon

Nuno Bizarro Sentieiro, Paulo Soledade

Epoka Meiji była dla Japonii okresem rozwoju. Właśnie wtedy, to hermetyczne, feudalne państwo poczyniło krok naprzód w celu stania się nowoczesnym państwem z zachodnimi standardami. Cesarstwo wysłało emisariuszy do obcych krajów co zapoczątkowało napływ inżynierów i ludzi nauki, budowę kolei, rozwój edukacji, przyczyniając się do nadzwyczaj szybkiej rewolucji przemysłowej. Państwo, jak również cesarz są w dużej mierze zależne od pomocy wielkiej czwórki, wielkich konglomeratów mających dużą kontrolę nad gospodarką cesarstwa. Noszą one nazwę Zaibatsu, a ich wpływ na cesarza Mutsuhito jest znaczny. W grze Nippon, gracze sterują poczynaniami Zaibatsu i starają się poszerzyć ich sieć wpływów przez inwestowanie w nowe technologie, walkę o monopol, uczestnictwo w rządowych inwestycjach i udział w industrializacji Japonii. Unikalne społeczne i geograficzne właściwości tego kraju stanowią jednak spore utrudnienie. Zasoby naturalne są rzadkie, poszczególne wyspy drastycznie się różnią, zmiany w polityce są trudne do wdrożenia, a stratyfikacja społeczna jest nadal głęboko zakorzeniona w umysłach Japończyków.

Nowy Jork 1901

Nowy Jork 1901

Chénier La Salle

Jest rok 1901 i moda na olbrzymie wieżowce kwitnie w najlepsze. Ostatnie umowy spisane z miastem pozwalają sądzić, że horyzont Nowego Jorku uświetnią wkrótce kolejne wspaniałe drapacze chmur. Nowe technologie pozwalają, by nowoczesna generacja budynków sięgnęła jeszcze wyżej nieba, starając się zaspokoić głód chwały i prestiżu mieszkańców miasta, które nigdy nie śpi. Twój wuj – Panie świeć nad jego duszą – zostawił ci mały skrawek ziemi na dolnym Manhattanie. To twoja szansa, aby zacząć karierę dewelopera i budować, budować i budować coraz wyżej i więcej. Dołącz do słynnych deweloperów, przyczyniając się do ukształtowania największej metropolii świata: Nowego Jorku! Nowy Jork 1901 to wspaniała gra strategiczna o budowie wieżowców na Dolnym Manhattanie. W trakcie rozgrywki gracze skupują ziemię, stawiają wieżowce lub przeznaczają je do wyburzenia, aby wkroczyć w następną generację budynków. Na koniec gry zwycięstwo odniesie gracz, którego ulice posiadać będą najciekawszy pejzaż oraz spełnią dodatkowe cele rozgrywki. Nowy Jork 1901 to rozgrywka nie tylko dla zawodowych architektów i deweloperów, ale wszystkich, którzy uwielbiają główkować! Wymaga od graczy umiejętności planowania przestrzennego, odpowiedniego wykonywania posunięć (zastępowanie poprzedniej generacji wieżowców nowszymi w kluczowym momencie) oraz sprytnego dysponowania własnym zasobami, a także rywalizowania z innymi graczami w celu wykonania losowych celów misji. Nowy Jork 1901 to idealna gra dla całej rodziny: pozbawiona przemocy, rozwijająca zdolność myślenia i planowania oraz bajecznie kolorowa! Posiada proste i przejrzyste zasady oraz zapewnia szybką, ekscytującą rozgrywkę. Gra została przepięknie wydana. Zawiera olbrzymią, kolorową planszę, karty i żetony ulic, które przeniosą graczy do początku XX wieku i pozwolą na ekscytującą i przejrzystą rozgrywkę, do której wielokrotnie będą chcieli wracać!

Orléans: Invasion

Orléans: Invasion

Inka Brand, Markus Brand, Reiner Stockhausen

Orléans: Invasion to pierwsze duże rozszerzenie gry Orléans. Oferuje ono sześć nowych scenariuszy (z czego trzy dla jednego gracza), nowe budynki i kilka nowych kart wydarzeń. Oto lista dostępnych scenariuszy: "Prosperity": Klasyczny scenariusz ekspansyjny dla 2-5 graczy, który wykorzystuje nowe budynki, a także wprowadza stolarza. "Invasion": Scenariusz kooperacyjny dla 2-5 graczy, w którym gracze muszą wspólnymi siłami odeprzeć inwazję i wypełnić indywidualne cele. "The Duel": Scenariusz dla dwóch graczy, w którym obie osoby muszą wypełnić założenia misji. UWAGA! Ten dodatek nie jest samodzielną grą. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Orleans

Pax Pamir

Pax Pamir

Wraz z upadkiem Napoleona, Brytyjska Kompania Wschodnioindyjska handlowała bez przeszkód, od Przylądka Dobrej Nadziei aż po Hong Kong. Z drugiej strony, cesarstwo rosyjskie rozwijało swoje wpływy w lasach Syberii i stepach Azji, co stanowiło zagrożenie dla brytyjskich planów w Indiach. Azja Środkowa stanowiła obszar wspólny, w którym napotykali na siebie podróżnicy, ludzie przemysłu i przedstawiciele rządów, a celem każdego z nich było wpłynięcie na lokalnych polityków, oczywiście na swoją korzyść. W Pax Pamir, grze dla 2-5 graczy, stają się oni afgańskimi przywódcami próbującymi stać prosto w potężnych wiatrach "Wielkiej Gry". Zależnie od tego, które stronnictwo (Rosjanie, Brytyjczycy czy Afgańczycy) osiągnie zwycięstwo, wygra ten z graczy, który ma w nim największe wpływy.

Pax Porfiriana Collector’s Editionax

Pax Porfiriana Collector’s Editionax

Phil Eklund, Matt Eklund, Jim Gutt

Gra Pax Porfiriana (po łacinie "pokój Porfirio") odnosi się do 33-letnich, żelaznych rządów prezydenta i dyktatora Porfirio Díaz, który rządził Meksykiem aż do wybuchu rewolucji meksykańskiej w 1910 roku. Zadaniem gracza (graczy) jest stworzenie potęgi finansowej rekrutując żołnierzy, budując rancza, kopalnie, tory i banki przeszkadzając jednocześnie przeciwników. Gra Pax Porfiriana zawiera 220 kart, jednak tylko 50 z nich (plus 10 na gracza) bierze udział w rozgrywce, zatem żadna z gier nigdy nie będzie identyczna!

Peloponnes Box

Peloponnes Box

Bernd Eisenstein

The Peloponnes Box zawiera wszystkie wydane do tej pory dodatki do gry Peloponnes plus dodatkowo najnowszy, niepublikowany wcześniej dodatek "Victoria". UWAGA! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Peloponnes

Peloponnes Card Game

Peloponnes Card Game

Bernd Eisenstein

Gra karciana Peloponnes Card Game pozwala graczom objąć kontrolę nad jednym ze starożytnych greckich "poleis", czyli po prostu miast. Rozwój miasta odbywa się poprzez wiele wieków, a samo miasto zdobywa sławę i rośnie w siłę. Gra trwa 8 tur, w czasie których gracze rozwijają swoje cywilizacje poprzez podbijanie nowych terytoriów, budowanie prestiżowych budynków i zwiększanie ludności. Gra Peloponnes Card Game jest oparta o grę planszową Peloponnes. W porównaniu do pierwowzoru, kilka szczegółów zostało uproszczonych, jednak gra z całą pewnością będzie oferować zupełnie świeże i nowe doświadczenia!

Pi mal Pflaumen

Pi mal Pflaumen

Matthias Cramer

W grze Pi mal Pflaumen, każdy zagrywa kartę, a ten, kto zagra najwyższą, pierwszy zgarnia jedną z zagranych kart. Starają się oni stworzyć najbardziej wartościowe mieszanki owocowe. Pi mal Pflaumen to szybka, przyjemna i niezwykle atrakcyjna graficznie gra wymagająca podejmowania wielu ekscytujących decyzji.

Porta Nigra

Porta Nigra

Michael Kiesling, Wolfgang Kramer

Augusta Treverorum było, za czasów późnego Cesarstwa Rzymskiego, największym rzymskim miastem na północ od Alp. Zostało założone w czasach cesarza Augustusa jako jego rezydencja, oraz miasto, które miało być znanym na całym świecie. Jego pozostałości zadzwiajaą do dzić. Jedną z najwspanialszych pozostałości jest "Porta Nigra" ("Czarna brama"), ogromna brama miejska znajdująca się w Trewirze, w Niemczech. Jej powstanie datuje się na II wiek n.e. Gra Porta Nigra przenosi graczy właśnie do tamtych czasów. Sami gracze stają się rzymskimi architektami, których zadaniem jest zbudowanie właśnie tej bramy. Każdy z graczy kieruje mistrzem-budowniczym, który porusza się po kolistym torze na planszy. Handel i budowanie możliwe jest tylko tam, gdzie mistrz się znajduje. Przemieszczenia budowniczego na dalsze pola jest kosztowne, zatem gracze muszą uważnie zaplanować swoje posunięcia i plany budowy. Talia kart każdego z graczy decyduje o liczbie i rodzaju akcji. Budowle są wznoszone w różnych miejscach w mieście przy pomocy klocków budowli.

Prime Time

Prime Time

Elad Goldsteen

As a big shot executive you need to keep your network stacked with the best shows in Prime Time. A basic goal for any TV show is to win its time slot for the network by having the highest ratings, and thus the highest ad revenue. As you add talented actors, producers and writers to the show, you’ll have to decide how to arrange your TV Guide to win over the most viewers. Will you be putting your best shows early in the week? What will you leave for the Friday night death slot? Make your choices wisely so you can become the

Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Thomas Lehmann

Race for the Galaxy: Xeno Invasion, an expansion for the RftG base game that comprises the third story arc in the game series, depicts the galaxy as being under attack by waves of violently xenophobic aliens, dubbed the Xenos. XI adds Xeno military worlds (worlds conquered and occupied by them), specific military vs. Xenos, and a new keyword: ANTI-XENO. To provide a good proportion of new Xeno worlds, keyword, and powers, XI is not compatible with the other expansion story arcs. Xeno Invasion, which is aimed at intermediate players, includes 51 game cards to be added to the base set, and includes an optional Invasion Game, with Produce: Repair and invasion cards, a repulse track, bunkers, and various counters. The Invasion game adds two new ways the game can end: by either repulsing or falling to the Xenos. In Produce, players can repair damaged worlds and donate goods to the war effort (earning VPs). Players can also earn VP awards by defeating their share of the Xeno attackers and having the highest military vs Xenos, while they lose the use of damaged worlds that they fail to defend (until they are repaired). The Xeno attacks take place at the end of each round, starting with round 3, and typically take less than 30 seconds to resolve so that players can immediately return to selecting their actions for the next round. UWAGA! Ten dodatek nie jest samodzielną grą. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Race for the Galaxy

Roll for the Galaxy: Ambition

Roll for the Galaxy: Ambition

Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann

Roll for the Galaxy: Ambition includes new factions, new dice, new tiles, and more for Roll for the Galaxy. As the invention of Jumpdrive spreads through the galaxy, new factions arise. Charismatic leaders and entrepreneurs vie to complete objectives and recruit the best minds. Can you expand your faction into the most successful galactic empire? Ambition is the first expansion to Roll for the Galaxy. It adds new factions, home worlds, and game tiles, two new dice types, and optional objectives to the base game. Newer players should play without objectives for their first few games. UWAGA! Ten dodatek nie jest samodzielną grą. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Roll for the Galaxy

Rome: City of Marble

Rome: City of Marble

Brett Myers

Rome: City of Marble to kafelkowa gra typu euro, osadzona w starożytnym Rzymie za rządów Oktawiana Augusta. Gracze reprezentują potężne patrycjuszowskie rody, które walczą między sobą o zaszczytny tytuł Architekta Rzymu. Rody te bezpośredni wpływają na rozwój miasta przez budowanie budynków cywilnych, świątyń, term, teatrów i aren. Im więcej z nich zostanie zbudowanych, tym więcej punktów otrzymują ich budowniczowie. Dodatkowe punkty są przyznawanie za budowę mostów, akweduktów czy fontann. Najwyższy czas przybyć, zobaczyć i zwyciężyć!

Russian Railroads: German Railroads

Russian Railroads: German Railroads

Helmut Ohley, Leonhard "Lonny" Orgler

Russian Railroads: German Railroads to pierwsze duże rozszerzenie do gry Rosyjskie Koleje. Ten dodatek zawiera 3 niezależne moduły, które można łączyć w jedną całość. Te moduły to: mapa Niemiec, Era węgla oraz Bilet (wersja solo). 1) Mapa Niemiec: Nowa plansza z nowymi trasami i nowymi strategiami do odkrywania. Inaczej niż w podstawowej wersji gry, odległości tras nie są z góry ustalone. 2) Era węgla: Ten moduł poprzez dodanie nowego surowca powoduje, że dotychczasowe strategie przestają działać. Węgiel może być używany do rozbudowy taboru oraz fabryk, może być również wykorzystywany w odlewniach, które przynoszą spory zysk. 3) Samotna podróż: Ten moduł przeznaczony jest dla samotników. Wersja solo wprowadza do gry "dziadka", który próbuje powstrzymać gracza i przeszkadzać mu w osiągnięciu wysokiego wyniku. UWAGA! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Rosyjskie Koleje

Samara

Samara

Corné van Moorsel

Travel back through history to a settlement called Samara, where you lead a group of builders. At the start of the game, they can build only a sandcastle, cave or huts. For more complex buildings, you first invest time in skills, strength, or new workers. Building special projects gives you benefits or hurts all your rivals. In the end you want to have the most prestigious buildings.

Shakespeare

Shakespeare

Hervé Rigal

W londyńskich teatrach zawrzało. Za tydzień, królowa obejrzy najnowsze przedstawienia i jedna z trup zyska jej przychylność. Taka szansa trafia się raz w życiu, ale... jak stworzyć dzieło w tak krótkim czasie? W grze Shakespeare, gracze wcielają się w role menedżerów teatralnych, których zadaniem jest zatrudnianie aktorów, rzemieślników, jubilerów i wiele innych osób. Wszystko po to, by przedstawienie za tydzień wypadło jak najlepiej. Po podjęciu czynności przez graczy, sprawdzają oni poziom atmosftery w teatrze podczas czasu prób, zależnie od której zyskują lub tracą punkty. Próby stroju czwartego lub szóstego dnia dają dodatkową szansę na to, że wystąpią w niej dobrze ubrani aktorzy, a wszyscy ci, którym próba dobrze pójdzie, otrzymują punkty lub pieniądze. Na początku tygodnia gracze muszą pozwolić aktorom odpocząć po próbie, przy czym tylko jeden z nich będzie mógł pracować następnego dnia. Reasumując, im więcej aktorzy zrobią jednego dnia, tym mniej zrobią następnego. Pod koniec gry, wszyscy gracze muszą opłacić wykonane akcje, przy czym każdy nieopłacony aktor oznacza utratę reputacji i punktów. Wygrywa ten, kto zakończy grę z największą liczbą punktów prestiżu.

Ships (Limited edition)

Ships (Limited edition)

Martin Wallace

Gra Ships opowiada o historii żeglugi, od czasów Fenicjan aż po czasy dzisiejsze. Podzielona jest ona na trzy ery, które charakteryzują się różnymi rodzajami statków. Pierwsza era to era galer, druga - galeonów, a trzecia - okrętów parowych. Na planszy umieszczony jest tor, który pokazuje postęp w ewolucji statków, jak również mapa Europy i obszar reprezentujący resztę świata. W grze wykorzystuje się sześć rodzajów dóbr: żywność, ropę naftową, metale, wino, sukno i przyprawy. Każde z tych dóbr ma swoją wartość pieniężną i specjalne zastosowanie. Żywności używa się, by przejmować lokacje, a zarazem, budować swoje imperium. Ropa naftowa pozwala zyskać dodatkowe akcje. Metal z kolei pozwala na rozwój statków. Wino można wymieniać na dobra o niższej wartości moneternej, a sukno - na punkty zwycięstwa. Przyprawy mają najwyższą wartość monetarną. Gracze muszą dokonać wyboru, czy chcą sprzedać swoje dobra czy użyć ich zgodnie z ich zastosowaniem. UWAGA! Liczba egzemplarzy mocno ograniczona. Gra w tej wersji nie będzie później dostępna w normalnej sprzedaży.

Signorie

Signorie

AUTOR

Dziewiętnastowieczne Włochy były pełne intryg i ciągle zmieniających się opcji politycznych. Warunki te były iskrą zapalną, dzięki której nie tylko powstała nowa forma rządu zwana Signoria, ale także wiele rodzin szlacheckich urosło w siłę. Nastał dla nich najwyższy czas, by wyjść z ukrycia i zacząć kształtować sytuację w Italii. W grze Signorie każdy z graczy wciela się w rolę Signore, pana jednego z najpotężniejszych rodów czasu renesansu. Gracze pojedynczo wybierają po jednej kości. Każdy z nich umieszcza ją na swojej planszy (miasto) i wykonuje jedną z możliwych akcji. Kolor wybranej kości decyduje o rodzaju akcji, a wyrzucona na niej liczba to zniżka na wykonaną akcję. Podczas rundy, każdy z graczy może wykonać maksimum cztery akcje, a pod jej koniec - jeśli suma liczb na kościach gracza jest równa bądź niższa niż 13 - może on otrzymać nagrodę. Ten mechanizm wykorzystania kości jest łatwy i intuicyjny, i oferuje graczom możliwość dokonywania prostych, jednak wymagających decyzji. Pieniędzy jest zawsze mało i wysokie wartości kości kuszą, jednak może warto tym razem zdobyć tę nagrodę...

Skyliners

Skyliners

Gabriele Bubola

In Skyliners, players collectively build buildings and skyscrapers in a shared building plot, with each player trying to satisfy bets theyve made as to which buildings theyll be able to see in the five rows of buildings on their side of the playing area.

Snowdonia: Trans-Australian Railway & The Daffodil Line

Snowdonia: Trans-Australian Railway & The Daffodil Line

Tony Boydell, Matthew Dunstan

Snowdonia: The Trans-Australian Railway to dodatek do gry Snowdonia, przeznaczony dla 1-4 graczy. Dążą oni do wspólnego wybudowania znanej na całym świecie, australijskiej linii kolejowej Indian Pacific, którą ukończono w 1917. Idąc jej śladem, gracze zaczynają w Sydney i kończą budowę w Perth. Kolej ta znana jest również z najdłuższego, prostego odcinka torów, który liczy 478km. W tym rozszerzeniu gracze muszą zaprząc do pracy nowy surowiec - wodę, której w tym suchym kraju jest niewiele. Dodatkowo, budowniczy muszą również uważać na pogodę i klęski żywiołowe. Gra zawiera również przedruk gry Snowdonia: The Daffodil Line, jednak tylko dla elementów scenerii.

Tash-Kalar: Arena of Legends – Nethervoid

Tash-Kalar: Arena of Legends – Nethervoid

Vlaada Chvátil

Wrota otworzyły się, ukazując ziemię cienia i ognia, a mroczne demony z niezwykłymi mocami wstąpiły na arenę. Tash-Kalar otworzył się na świat Nethervoid, wprost z innego wymiaru. Nethervoid to nowa talia do gry Tash-Kalar. Poza standardowymi kartami i znacznikami, Nethervoid oferuje również znacznik Wrót - międzywymiarowego portalu, dzięki któremu kultyści Nethervoid czerpią swoje moce. Położenie Wrót będzie miało kluczowe znaczenie przy podejmowaniu strategicznych decyzji, a opanowanie nowego wymiaru wzmocni talię jak nigdy przedtem.

Taverna

Taverna

Karl Marcelle

Rozpoczął się dzień Świętego Averny, najważniejszy dzień w królestwie Averna. Wszyscy poddani gromadzą się w stolicy królestwa by świętować i bawić się, od jednej tawerny do drugiej. W grze Tawerna, gracze stają się karczmarzami, którzy z chęcią wykorzystają ten dzień, by napełnić swoje sakiewki i rozsławić nazwy swoich tawern. By to zrobić, każdy z graczy musi wejść w dobre stosunki z czterema ludami królestwa, jak również sprostać zachciankom dworu królewskiego. Każdy z graczy musi podjąć decyzję, czy będzie miał ze wszystkimi dobre układy. A może warto oszukiwać, używać magii i wykorzystywać wpływy u znanych dygnitarzy by osiągnąć swój cel? W każej turze gracze muszą wybrać jedną kartę gościa z puli czterech kart, i umieścić ją w jednej z pięciu tawern. Ich właściciele zyskują pieniądze, a karczmarz otrzyma wynagrodzenie jeśli spełni wymagania gości. Podczas tury można również zagrać kartę dygnitarza, rzucić czar, wykorzystać łaskę króla i korzystać z innych przywilejów. Szósta tura kończy sie punktacja.

The Curse of The Black Dice

The Curse of The Black Dice

Alexander Lauck

The Curse of The Black Dice to gra, w której gracze wcielają się w załogę pirackiego okrętu i muszą ze sobą współpracować aby ich piracka łajba dopłynęła do końca rozgrywki. Ale niech Was to nie zwiedzie! Piracka natura przepełniona jest podstępem, a przeklęte kości i skarby skrzące się na horyzoncie powodują, że chciwość budzi się w każdym z piratów. Ale trzeba pamiętać, że grę wygrywa TYLKO jeden gracz! Najsprawniejszy pirat, który w swoich działaniach wykaże się pirackim sprytem, ale jednocześnie będzie potrafił współpracować z innymi, tak, by nie utracić zdobytych w pocie czoła skarbów. Gra polega na realizacji wspólnych, pirackich przygód, zobrazowanych w scenariuszach rozgrywki (kafle wyprawy). Każdy scenariusz jest inny, może różnić się sposobem zakończenia lub warunkami współpracy graczy. Natomiast cel każdego gracza jest ciągle ten sam – zgromadzić jak najwięcej złota i dopłynąć wspólną łajbą bezpiecznie do celu, wbrew przeklętym czarnym kościom, które próbują ciągle pokrzyżować plany załogi. Grę zwycięża ten, kto na koniec rozgrywki zgromadzi najwięcej złota. Złoto natomiast otrzymuje się za wykonywanie poszczególnych przygód, wyznaczanych przez układ czarnych kości.

The Foreign King

The Foreign King

Javier Garcia

W 1830 roku, pod naporem interesów ekonomicznych i politycznych burżuazji, Belgia wyzwoliła się spod rządów Królestwa Zjednoczonych Niderlandów zyskując tym samym niepodległość. Pierwszy król Belgii, Leopold I objął tron w 1831 i niemal od razu stanął przed wieloma problemami. W grze Foreign King, gracze stają się przedstawicielami burżuazji, w interesie których jest m.in. uprzemysłowienie Belgii, zdobywanie zysków poprzez rozwijanie przemysłu metalurgicznego i tekstylnego, czy też większe wpływy w polityce dzięki głosowaniom w Kongresie. Wygrywa ten z graczy, który pod koniec gry uzbiera najwięcej punktów.

The Gallerist

The Gallerist

Vital Lacerda

W obecnych czasach, w których sztuka nierzadko idzie w parze z kapitalizmem, nastała potrzeba stworzenia nowego zawodu: galerysty. Łączy on profesje handlarza sztuką, kuratora muzealnego i menedżera artystów. Ty, graczu, dostałeś propozycję podjęcia tej pracy. Twoim zadaniem jest promować i kształtować artystów, wystawiać oraz handlować ich dziełami sztuki, a także wzmacniać swoje wpływy na całym świecie. Wszystko to, by coraz więcej osób z całego świata odwiedzało Twoją galerię.

The Prodigals Club

The Prodigals Club

Vladimír Suchý

W czasach wiktoriańskich niełatwo zostać dżentelmenem, jednak prawdziwe wyzwanie to przestać nim być! W grze The Prodigals Club, wszyscy gracze wcielają się w rolę dziewiętnastowiecznych dżentelmenów, którzy uświadomili sobie, że jendak niższe klasy mają fajniej. Pytanie brzmi, który z nich najszybciej utraci swoją nieskazitelna reputację? W grze The Prodigals Club, gracze walczą w kilku konkurencjach: usiłowanie przegrania wyborów, próba pozbycia się swojego majątku i próby znieważenia najważniejszych osób klasy wyższej. Każdy z graczy może wziąć udział w dowolnych dwóch, lub rozegrać wszystkie trzy jednocześnie. Każda konkurencja współgra z pozostałymi dwiema. Sekretem wygranej jest dobre zrównoważenie strategii i dobre wyniki w konkurencjach. Gra jest powiązana tematycznie z grą Ostatnia Wola (Last Will). Nie jest ona wymagana do gry w The Prodigals Club, jednak zasady gry posiadają również opis, jak połączyć obie gry w spójną rozgrywkę.

They Come Unseen

They Come Unseen

Andrew Benford

Rozpętała się walka na morzu. Okręty podwodne i nawodne walczą ze sobą o dominację nad oceanami. Pierwsza z drużyn posługuje się u-bootami by umieszczać agentów w portach przeciwnika celem zniszczenia strategicznych celów. Druga ekipa natomiast kieruje okrętami nawodnymi, by lokalizować okręty podwodne i niszczyć je. They Come Unseen to asymetryczna gra strategiczna z elementami blefu i podstępu, w której używa się dwóch plansz: jedna przedstawia manewry nawodne (widoczna przez obu graczy), a druga przedstawia sytuację pod wodą (dostęp do niej mają tylko dowódcy u-bootów). W rozgrywce pomagają specjalnie zaprojektowane panele kontrolne, które pomagają graczom śledzić takie dane jak stan paliwa, amunicji, czy głębokość zanurzenia.

Aleksander Biela, Krzysztof Matusik

Nieważne czy jedziesz autostradą do piekła, czy wspinasz się po schodach do nieba. Nieważne czy tłuczesz w bębny, szarpiesz struny, moszujesz czy skaczesz pogo. Jeśli serce masz z metalu, a w twoich żyłach płynie muzyka, to dłonie będą układać się w rogi nawet podczas rzucania kością! Każdy z graczy kieruje losami wybranej przez siebie kapeli metalowej. Podczas gry gracze będą szkolić swoich podopiecznych, koncertować w klubach, nagrywać płyty, udzielać wywiadów, zabiegać o fanów, unikać skandali itp. W czasie 6 lub 8 rund gry gracze będą musieli zdobyć jak najwięcej punktów sławy by wygrać. Grę wieńczy gala rozdania nagród Thrash’oScar podczas, której najlepsi artyści otrzymają prestiżowe rogate statuetki. UWAGA! Jest to wydanie specjalne, zawierające dodatkowo dodatek Stage Heroes oraz płytę CD z metalową muzą! Dodatek zawiera: 8 dysków umiejętności. Po premierze gry w sprzedaży będzie normalna wersja bez dodatku i płyty.

Through the Ages: A New Story of Civilization

Through the Ages: A New Story of Civilization

Vlaada Chvátil

Through the Ages: A New Story of Civilization to nowa odsłona gry Through the Ages: A Story of Civilization, oferująca wiele zmian w kartach, w porównaniu do pierwowzoru. Through the Ages to gra polegająca na budowaniu cywilizacji. Gracze starają się to osiągnąć poprzez umiejętne zarządzanie zasobami, odkrywanie nowych technologii, wybieranie właściwych przywódców, budowanie cudów i rozwijanie mocnej armii. Każdy z tych aspektów jest ważny, gdyż każda słabość może być wykorzystana przez przeciwnika. Rozgrywka obejmuje wiele wieków, zaczynając od czasów antyku, kończąc na czasach współczesnych. Jednym z najważniejszych mechanizmów gry jest dobór kart. Wszystkie karty technologii, cudów i przywódców są tym łatwiejsze do dobrania, im dłużej znajdują się w grze. By użyć technologii, gracz potrzebuje odpowiednio wysoki współczynnik nauki, wystarczająco żywności by stworzyć odpowiednią populację oraz wystarczająco zasobów (rudy) by zbudować budynek, który może jej użyć. Utrzymywanie równowagi w zasobach musi jedak iść w parze z budowaniem armii. Armię tworzy się tak samo jak budynki, a jej niski współczynnik naraża gracza na ataki przeciwników. Gra nie posiada mapy, zatem nie ma terenu, który można utracić, jednak gracze z mocną armią mogą zagrabiać zasoby, naukę, przejmować ludność, kulturę oraz mordować przywódców. W skrócie, ciężko jest wygrać z dużą armią, jednak łatwo jest przegrać posiadając małą. Zwycięzcą staje się ten gracz, który pod koniec czasów współczesnych zbuduje najbogatszą cywilizację pod względem kulturowym.

Trickerion: Legends of Illusion (plus dodatki)

Trickerion: Legends of Illusion (plus dodatki)

Richard Amann, Viktor Peter

Trickerion to pełna wyzwań eurogra umieszczona w fikcyjnym świecie, opartym o życie w późnym XIX wieku, okraszone odrobiną sił ponadnaturalnych. Gracze wcielają się w role rywalizujących iluzjonistów, z czego każdy ma unikalne zalety i cechy. Każdy z nich chce zdobyć fortunę, sławę i uznanie legendarnego magika, który szuka następcy godnego otrzymania Kamienia Trickerion. Wedle legend, daje on swojemu właścicielowi ponadpotężne moce. Wykorzystując mechanizmy zarządzania pracownikami i wyborem akcji, iluzjoniści i ich pomocnicy - inżynier, asystent, menedżer i grupka uczniów - zdobywają plany i sposoby wykonania coraz to trudniejszych trików, powiększają liczebnie swoją trupę i organizują przedstawienia. Triki są przechowywane i przygotowywane na osobnej planszy warsztatu iluzjonisty, podczas gdy przedstawienia odbywają się na planszy teatru. Przedstawienia są nagradzane punktami sławy i monetami, zależnie od wykonanych trików. Punkty sławy można wykorzystać na kilka sposobów, ale są też elementem wygranej - pod koniec siódmej tury wygrywa ten z iluzjonistów, który posiada ich najwięcej. Gra oferuje 48 różnych trików z kategorii iluzji optycznych, duchowych, mechanicznych i ucieczek, ponad 90 umiejętności postaci i 48 kart zadań specjalnych, które mają wpływ na podejmowane czynności.

Watson & Holmes

Watson & Holmes

Jesús Torres Castro

Watson & Holmes is a game of deduction set within the magnificent works of Arthur Conan Doyle. Two to seven aspiring detectives step into the shoes of Doctor Watson, working alongside the detective Sherlock Holmes to try to solve a series of so far unpublished cases directly extracted from Doctor John H. Watsons diaries. Those who accept the challenge relive the adventures of the crime-solving duo, visiting each of the locations where the inquiries were made. Following the trail, each clue brings players closer to solving the case. The objective of the game is to immerse yourself in the Victorian world depicted in each story. Visit the right places, decipher the clues, and above all find the path that leads you to solve the mystery before anybody else. Victory goes to the player who accurately uses the deductive reasoning so famously and ingeniously implemented by the hero of 221B Baker Street.

Wharfside

Wharfside

Ben Pinchback, Matt Riddle

Wharfside is a standalone card game based on Fleet and Fleet: Arctic Bounty. Players compete to complete contracts by selecting contracts from the Market and by collecting fish from their Fleet at the Wharfside. Its what happens when the Fleet comes home! In Wharfside, players fulfill Contracts from local Ridback Bay businesses. Each turn, players will either collect fish from their Fleet at the Wharfs (by taking cards) or choose to purchase a Contract from the Market. Contracts provide a bonus while in play, but once they are completed the bonus goes away too! The player who collects the most VP from Contracts, Trophies, King Crab,final Goods, and their Captain Bonus wins the game! Wharfside is game

Xanadu (edycja 2015)

Xanadu (edycja 2015)

Javier Velásquez

The year is 1252 and the great Kublai Khan has decided to build his summer palace. He has searched for the best architects who are looking to win fame and prestige — and sometimes you have to harm other architects prestige to step forward... Xanadú is a highly interactive card game for 2 to 5 players. Cards can be buildings with four squares of available resources that can be used by any player (including the owner of the card). To be able to retrieve and use those resources, the players assign workers, which are also cards. The players compete to earn the most "tong baos", the money in the game, by selling the constructions to the Khan. Xanadú is a strategy game of building and sabotage, for casual and experienced players.

504

504

Friedemann Friese

W dalekiej przyszłości naukowcom udało się stworzyć małe kopie Ziemi. Ogółem stworzono 504 kopie. Każdy z tych światów został zaprogramowany z innym zestawem zasad, które są świete dla mieszkańców tych światów. Mogą to być zasady dotyczące eksploracji, konsumpcji, gospordarki, wojskowości, itp., a każdy z tych zestawów zasad jest wyjątkowy. Możesz odwiedzić każdy z tych światów i doświadczyć sposobu życia na każdym z nich. Na którym zechcesz pozostać?

  • Informacja od sklepu Planszostrefa.pl “Wszystkie osoby, które już złożyły zamówienia na gry z katalogu Essen i wyślą nam maila z dopiskiem ZnadPlanszy, zostaną uwzględnione w promocji.”

    Czyli to co napisaliśmy “…Kierownictwo sklepu znane jest ze swojego poważnego podejścia do klienta…”, jak widać jest prawdą :)

    • Rafał Pleechu Pleśniak

      A czy nie lepiej byłoby 3 losowe osoby na 3 gry?;] Bo ta opcja w mym mniemaniu tak nieco słabiutko się prezentuje logistycznie:] “Spośród wszystkich kupujących sklep wybierze dwie osoby, która będą mogły wybrać jedną grę spośród trzech gier niespodzianek z “katalogu Essen 2015” i otrzymać ją za darmo.”